már 25 éve
Épületautomatizálás csúcsszínvonalú szolgáltatással
HU EN
Kérdése van? Hívjon minket!Budapest: 1/296-0296 - Debrecen: 52/368-300
Főoldal   »   Hírek   »   Üzlethelység - láncok energiahatékony üzemeltetése

Üzlethelység - láncok energiahatékony üzemeltetése

Tudja Ön, hány ügyfélre van szüksége ahhoz, hogy az energiaköltsége fedezve legyen? Számos üzlethelység üzemeltetése esetén az energiaköltségek összeadódva már hatalmasak lehetnek. Hogyan lehet kontroll alatt tartani ezeket a költségeket?

Példa rendszer:

50 m2-es üzlethelység, energiafelhasználás szempontjá-ból fenntartási költsége 800 HUF (+ÁFA) négyzetméterenként. Tegyük fel, hogy ez összesen 40 000 HUF havi költséget jelent a felhasználó számára, éves szinten 480 000 HUF-ot.

Szintén tegyük fel, hogy a felhasználók figyeltek már valamennyire az épület működésére, ezért egy automatika rendszer felhasználásával csak 20% energiát és költséget lehet megtakarítani. Ez éves szinten 96 000 HUF-ot jelent, azaz öt éven belül 480 000 HUF-ot lehet megtakarítani.

Tegyük fel, hogy az üzlethelység láncnak összesen 80 db ilyen üzlethelységet kell felügyelnie, gondoskodnia a megfelelő működésről, folyamatosan csökkentenie az energiafelhasználást. Ez több mint ~38 MHUF energiaköltség éves szinten, öt év alatt ~192 MHUF, a megtakarítás pedigesetünkben öt év alatt ~38MHUF.

Ha egy ügyfél átlagosan 10 000 HUF hasznot hoz, akkor:

3800 ügyfélre van szükség ahhoz éves szinten, hogy csak az energiaköltséget fedezzük

Máris érezhető, hogy ezzel a kis vizualizációval (vagy KPI-al, hogy idegen szóval éljünk) láthatóvá tettük a valódi terheket.

Milyen költségekkel jár egy rendszer automatizálása?

  • érzékelők (hőmérséklet, páratartalom, villamos és hőenergia stb)
  • beavatkozók (szelepek és hajtásaik, kapcsolók és relék stb)
  • szabályozók
  • kábelezés (és a falvésést követő helyreállítási munkálatok!)
  • kapcsolószekrény vagy azok átalakítása
  • szolgáltatások (tervezés, programozás, üzembe helyezés, átadási dokumentáció, oktatás stb)

Mint látható számos feladat van, amit úgy kell ellátni, hogy

  • ne zavarja meg a napi működést
  • ne járjon olyan falbontási, újrafestési munkálatokkal, amely hosszú időre leköti a szobákat és drágítja a felújítást
  • költséghatékony, azaz nem jelent nagy terhet a vállalkozás költségeire vetítve

Mit és hogyan telepítsünk?

                A fenti költségekkel egyszerűen nem lehetséges egy nagy épületekre szánt automatika rendszer költséghatékony telepítése, ezért olyan megoldást kell választani, ami költséghatékony módon megoldja a feladatokat, illetve egy-két költséget minimálisra csökkent vagy teljesen megszüntet.

Erre találták ki a vezeték nélküli megoldásokat, amelyek a kábelezési feladatokat minimálisra csökkentik vagy teljesen megszüntetik. Ha ezt egy olyan rendszerrel kombináljuk, ahol a szabályozó ára az épületre van szabva, minimális a szekrény átalakítási igény és a szolgáltatások is egyszerűen megoldhatók a szabályozó könnyű programozhatósága miatt, akkor kapunk egy könnyen és jól kezelhető rendszert.

80 db üzlethelység esetében a programozási, tervezési és oktatási költségek egy üzletre vetítve minimálisra csökkennek így elsősorban az érzékelők, beavatkozók, szabályozók árával kell számolni, ami ilyen nagyságrend esetében jelentős részét jelenti a költségeknek.

Lépésenként telepítsünk!

a rendszer skálázhatósága miatt több lépésben is telepíthető, például:

  • 1. év: fan-coil szabályozás
  • 2. év: kártyatartó és ablakkontaktusok
  • 3. év: világításszabályozás

Mit telepítsünk először?

                Elsőként érdemes a fogyasztásmérőkkel, hőmérséklet és jelenlét érzékelőkkel, ablaknyitás érzékelőkkel kezdeni. Az ezekből származó információk segítségével felmérhető, mennyire hatékonyan működik az adott épület és felállítható egy sorrend amely alapján érdemes a beavatkozó rendszereket telepíteni.

Hogyan felügyeljünk?

                Az egyes üzlethelységek felügyelete azonban nem elegendő. Ahhoz, hogy a teljes kép látható legyen, egy központban az üzemeltetésnek érdemes összefognia az összes üzlethelység adatait, majd rendszeresen áttekinteni az automatikusan elkészült fogyasztási jelentéseket, hogy mely épületeknél érdemes beavatkozni először.

                A szabályozók esetében a StruxureWare Lite eszközöket ajánljuk, a felügyelet esetében a Building Expert szoftvert, ami helyi felügyeletet tesz lehetővé, a központba pedig StruxureWare Building Operation felügyeleti és jelentéskészítő szoftvert.

Ha érdekli Önt ez a megoldás, kérjük hívjon minket vagy írjon emailt:

Forrás:

https://ecobuilding.schneider-electric.com/search#documentUUID/e9008f26-c408-4813-8c6f-0d88568d4226/SmartStruxure%20Lite%20Solution%20-%20Get%20Control%20Get%20Efficient%20Get%20Value%20-%20Presentation/tab/documents

Referenciáink
Önt is várjuk partnereink sorábaAmire büszkék vagyunk
AktualitásokHírek, információk